مشکلات گرامافون و فونوگراف
امیلی برلینر با توجه به علاقه فراوانی که به ضبط صدا داشت با بررسی گرامافون و فونوگرافی و پیدا کردن معایب آن دو نتیجه گرفت که :
سیلندر موم برای ضبط صدا دائمی بسیار نرم و شکننده بود.
همچنین سیلندر موم به سرعت خسته می شود، بنابراین مواد با دوام بیشتری نیاز بود.
شیارهای عموی به اندازه کافی عمیق نبود که سوزن را از لغزیدن در سطح سیلندر حفظ کند.
در فونوگراف و گرامافون سوزن سیلندر باید به طور پیوسته در سراسر سیلندر عبور کند.
شیار دائمی عمیق می تواند از پیچ خوردگی سوزن جلوگیری کند اما شیار عمیق به تنهایی نمی تواند مشکلات را برطرف کند.
سیلندر موم نرم نمی تواند تولید انبوه کند بناراین اگر ضبط به صورت انبوه انجام شود نیاز به فکس های دقیق تری است.
ما با گذشت زمان از بسیاری از نقص های سیلندر غلبه کردند.
این مشکلات را بل و تایتنر نیز پذیرفته بودند.
http://nogahmusic.com
- ۹۷/۰۸/۰۲